- Köpinformation för kunder som handlar genom Kulturfönster i Norrland AB
 
 
 
 
 
 
 

Vi tar dessa kort i
våra butiker

 

 



KÖPINFORMATION


Beställning: Beställning görs via vår Webshop

per telefon eller via mail:
Bjuråker: 0653-71 40 70
Sundsvall: 060- 12 79 90 
Mail
info@kfonster.se



Ordererkännande: Ett ordererkännande skickas direkt till Dig vid beställning per mail eller post.

Betalningssätt:
Förskottsfaktura
: Skickas till kund per mail eller post när varan finns hemma på lager. Inbetalning skall göras innan varorna lämnar lagret.

Faktura Handelsbanken Finans:
30 dagar alt. 60 dagar
Ansökan görs genom Helsinge Handelshus AB. Kreditupplysning görs. Efter godkänd ansökan levereras varorna. Faktura sänds separat från Handelsbanken Finans.

Delbetalning Handelsbanken Finans:
Ansök om kredit 0% ränta upp till 23 månader. Avgift 495:- samt avi avgift 25:-.  Ansökan görs genom Helsinge Handelshus AB/Bostadens Dörr & Fönster.
Kreditupplysning görs. Efter godkänd ansökan levereras varorna. Delbetalning sänds separat från Handelsbanken Finans.
Några enkla ansökningskrav:

  1. 18 år eller äldre

  2. Fast anställning, egen företagare eller pensionär.

  3. Årsinkomst minst 120.000 kr

  4. Inga betalningsanmärkningar

  5. Bör vara mantalskriven i Sverige sedan 3 år

Klarna Faktura eller Delbetalning:
Gör Ditt köp via Webshopen

 och ansök om Klarna Faktura eller Klarna Delbetalning.

Klarna Faktura
Få faktura 14 dagar. Ansökan görs på vår webshop i samband med beställning. Besked lämnas omedelbart. Om fakturabetalning godkänns skickas varorna direkt från lagret.

Klarna Delbetalning
Dela upp din betalning upp till 11 månader till 0% ränta.
Ansökan görs på vår webshop i samband med beställning. Besked lämnas omedelbart. Om delbetalning godkänns skickas varorna direkt ifrån lagret.


Kortbetalning:
I vår butik i Friggesund och i Webshopen
tar vi dessa kort: VISA, Maestro, Mastercard, Swedbank, Eurocard.

Kontantbetalning:
Vi tar emot kontantbetalning i vår butiker i Delsbo.

Betalning till BG: 5809-6025 Helsinge Handelshus AB
uppge fakturanr på inbetalningen.

Leverans: 
Leverans sker så fort inbetalning skett till Helsinge Handelshus AB/Bostadens Dörr & Fönster. Fraktbolaget vi använder aviserar till Dig när varan anländer till Din närmaste terminal, därmed behövs ett mobiltelefonnummer anges vid beställning. Sedan sker leveransen hem till dörren.

Transportskada: 
Kund skall vid mottagandet av varan kontrollera godset efter synliga skador medans chauffören ännu finns kvar på plats. Chaufför skall vid skada skriftligen rapportera skadan på fraktsedeln. Kunden anmäler sedan skadan till Schenkers skadereglering inom 7 dagar samt till Kulturfönster i Norrland AB:

 Helsinge Handelshus AB/ Bostadens Dörr & Fönster, 
Verkstadsvägen 4, 820 62 Bjuråker , Tel: 0653-71 40 70

 Axvägen 12, 853 50 Sundsvall , Tel: 060-12 79 90

Godset får ej användas tills ny ersättningsvara skickats. Den skadade varan skall sedan finnas för eventuell påseende och upphämtning.

Reklamation:
Vid reklamation av en produkt skall en Reklamationsanmälan ifyllas. Kontakta  Bostadens Dörr & Fönster: Eva Magnusson Tel: 0653-204 00

Garanti:
Se respektive produkt. Kvitto/faktura gäller som garantisedel.


 
  Kulturfönster - Telefon: Bjuråker 0653-71 40 70 * Sundsvall 060-12 79 90
  

Design KonsultPoolen